Hartfalen

Wat zijn hartfalen?

Bij hartfalen werkt het hart minder goed, waardoor u sneller moe of kortademig bent en vocht vast kunt houden. Een goede behandeling vermindert de klachten.

Bij hartfalen heeft u vaak minder energie. Door op een goede manier te gaan bewegen kan de energie toenemen en leert u beter omgaan met de klacht. Hierdoor zult u beter de dag doorkomen en ook activiteiten en hobby’s kunnen blijven uitvoeren. Naast het verbeteren van de conditie worden ook de risico’s op andere chronische aandoeningen verkleint.

Andere soorten chronische aandoeningen:

(Klik op onderstaande aandoeningen voor meer informatie)

Hartfalen

Claudicatio Intermittens (etalage benen)

Oncologische revalidatie

Wat doen onze therapeuten bij hartfalen?

Een sportfysiotherapeut zal de hartrevalidatie begeleiden. Eerst vindt er een intake plaats waarbij uw klachten en hulpvraag in kaart worden gebracht. Daarnaast kunnen er enkele fysieke testen uitgevoerd worden. Na de intake stelt de sportfysiotherapeut met u doelen op waarna er een trainingsprogramma wordt opgesteld.

Hierin wordt gekeken wat u onder begeleiding op de praktijk kunt doen en wat u zelfstandig thuis kunt gaan doen. Na 12 weken volgt een evaluatie en zult u opnieuw getest worden.

Onze fysiotherapeuten

Stef